TÜBİTAK 2237-A
BİLİMSEL EĞİTİM ETKİNLİKLERİ DESTEĞİ PROGRAMI

Proje Adı: Deneysel Desen Modelleri ve Veri Analizi: Teori, Uygulama ve Etik Yaklaşımlar

Proje Tarihi: 03-9 ŞUBAT 2025

Proje Koordinatörü: Doç. Dr. Sami PEKTAŞ, Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi

Beklenen Katılımcı Sayısı: 30

Projenin Web-sitesi: https://www.mgu.edu.tr/deneysel-desen-modelleri-ve-veri-analizi-teori-uygulama-ve-etik-yaklasimlar/

Projenin Amacı ve Kapsamı

Bilim, “bilimsel yöntemlerle yürütülen araştırma süreci” ve “bilimsel araştırma sonucunda ulaşılan bilgilerin dinamik birikimi” olmak üzere hem süreç hem de ürün olarak değerlendirilmektedir. Bilimsel araştırmalar ise, belirli soruların sistematik ve mantıklı bir şekilde cevaplanması olarak tanımlanmaktadır (Yıldırım, 1999). 21. yüzyıldaki bilimsel araştırma sürecinde ele alınan bilimsel bilgi, değişkenlik gösterebilir, doğal dünyanın gözlemlerinden ve uygulamalı deneysel süreçlerden elde edilir, genelde teorilere dayanarak açıklanır ama çok küçük miktarda da olsa öznel yargılarla karışabilir, insanoğlunun çıkarımlarına, yaratıcılıklarına ve hayal gücüne dayandırılabilir, bilginin ait olduğu topluluğun sosyo-kültürel yapısından etkilenir aynı zamanda etkiler (Bell & Lederman, 2003; Lederman, Antink & Bartos, 2014; Sadler, 2004). Bilginin ele alındığı ve şekillendirildiği aşamaları içerisinde barındıran bilimsel araştırma sürecinde kullanılan tekniklere, yönteme ve araştırmanın amacına göre farklı şekillerde sınıflandırıldığı görülmektedir. Araştırmanın yaklaşımına göre kuramsal ve uygulamalı; amacına göre keşfedici, tanımlayıcı, açıklayıcı, tahmin edici ve değerlendirici; araştırmanın yöntemine göre deneysel, alan araştırması ve tarama; araştırmanın veri analizine göre nicel ve nitel araştırma; felsefi düşünme biçimine göre ise tümdengelimsel düşünme ve tümevarımcı düşünme içerikli araştırmalar olarak sınıflandırılmaktadır (Büyüköztürk, Çakmak, Akgün, Karadeniz ve Demirel, 2014; Usta, 2012).

Katılım Kriterleri ve Başvuru Yöntemi

Bilimsel eğitim etkinliğinde yer alacak katılımcılar henüz belirlenmemiştir. Belirlenme sürecinde aranacak koşullar ve başvuruların değerlendirilmesinde dikkate alınacak ölçütler aşağıda verilmiştir:

Projede yer alacak katılımcıların seçiminde aşağıdaki ölçütler dikkate alınacaktır:

  • Bu proje eğitim bilimleri, müzik ve görsel sanatlar alanında lisansüstü eğitimine devam eden bireyler için planlanmıştır. Bu nedenle farklı alanlardan yapılan başvurular dikkate alınmayacaktır.
  • Proje kapsamında eğitim bilimleri, müzik eğitimi ve görsel sanatlar eğitimi alanında eğitime devam eden katılımcılar seçilecektir.
  • Proje kapsamında lisansüstü eğitimine devam etmekte olan 30 öğrenci katılımcı olarak seçilecektir.
  • Katılımcıların dağılımında cinsiyet ve öğrenim görülen programa öncelikli olarak dikkat edilecektir.
  • Projenin yaygınlaşmasına katkıda bulunmak amacıyla katılımcıların farklı üniversitelerden ve farklı coğrafi bölgeden olmasına dikkat edilecektir. Bir yükseköğretim kurumundan en fazla üç katılımcı projeye dâhil edilecektir.
  • Daha önce 2237-A kodlu bir projeye katılmayan lisansüstü öğrencilerine öncelik verilecektir.

Proje katılımcısı olarak belirlenecek asil listede yer alan öğrencilerin projeye katılım sağlayamadığı durumlarda yedek katılımcı listesi oluşturulacak ve listeden sırasıyla katılımcı kabul edilecektir.