Proje Adı: Deneysel Desen Modelleri ve Veri Analizi: Teori, Uygulama ve Etik Yaklaşımlar
Proje Tarihi: 03-9 ŞUBAT 2025
Proje Koordinatörü: Doç. Dr. Sami PEKTAŞ, Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi
Beklenen Katılımcı Sayısı: 30
Projenin Web-sitesi: https://www.mgu.edu.tr/deneysel-desen-modelleri-ve-veri-analizi-teori-uygulama-ve-etik-yaklasimlar/
Bilim, “bilimsel yöntemlerle yürütülen araştırma süreci” ve “bilimsel araştırma sonucunda ulaşılan bilgilerin dinamik birikimi” olmak üzere hem süreç hem de ürün olarak değerlendirilmektedir. Bilimsel araştırmalar ise, belirli soruların sistematik ve mantıklı bir şekilde cevaplanması olarak tanımlanmaktadır (Yıldırım, 1999). 21. yüzyıldaki bilimsel araştırma sürecinde ele alınan bilimsel bilgi, değişkenlik gösterebilir, doğal dünyanın gözlemlerinden ve uygulamalı deneysel süreçlerden elde edilir, genelde teorilere dayanarak açıklanır ama çok küçük miktarda da olsa öznel yargılarla karışabilir, insanoğlunun çıkarımlarına, yaratıcılıklarına ve hayal gücüne dayandırılabilir, bilginin ait olduğu topluluğun sosyo-kültürel yapısından etkilenir aynı zamanda etkiler (Bell & Lederman, 2003; Lederman, Antink & Bartos, 2014; Sadler, 2004). Bilginin ele alındığı ve şekillendirildiği aşamaları içerisinde barındıran bilimsel araştırma sürecinde kullanılan tekniklere, yönteme ve araştırmanın amacına göre farklı şekillerde sınıflandırıldığı görülmektedir. Araştırmanın yaklaşımına göre kuramsal ve uygulamalı; amacına göre keşfedici, tanımlayıcı, açıklayıcı, tahmin edici ve değerlendirici; araştırmanın yöntemine göre deneysel, alan araştırması ve tarama; araştırmanın veri analizine göre nicel ve nitel araştırma; felsefi düşünme biçimine göre ise tümdengelimsel düşünme ve tümevarımcı düşünme içerikli araştırmalar olarak sınıflandırılmaktadır (Büyüköztürk, Çakmak, Akgün, Karadeniz ve Demirel, 2014; Usta, 2012).
Bilimsel eğitim etkinliğinde yer alacak katılımcılar henüz belirlenmemiştir. Belirlenme sürecinde aranacak koşullar ve başvuruların değerlendirilmesinde dikkate alınacak ölçütler aşağıda verilmiştir:
Projede yer alacak katılımcıların seçiminde aşağıdaki ölçütler dikkate alınacaktır:
Proje katılımcısı olarak belirlenecek asil listede yer alan öğrencilerin projeye katılım sağlayamadığı durumlarda yedek katılımcı listesi oluşturulacak ve listeden sırasıyla katılımcı kabul edilecektir.