Görevin/İşin Kısa Tanımı
5018 sayılı kanunun 3'ncü maddesine göre bütçe: " Belirli bir dönemdeki gelir ve gider tahminleri ile bunların uygulamasına ilişkin hususları gösteren ve usulüne uygun olarak yürürlüğe konulan belge" olarak tanımlanmıştır. Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda ise: " Merkezi Yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin gelir ve gider tahminlerini gösteren, bunların uygulanmasına ve yürütülmesine yetki ve izin veren kanundur" şeklinde tanımlanmıştır. Artan ihtiyaçlar karşısında kıt kaynakları en etkili alanlarda etkin, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanmak suretiyle, kullanılan kamu kaynağından en yüksek getiriyi sağlayabilmek, hedeflediğimiz durum ile gerçekleşen durum arasındaki sapmaları ve nedenlerini tespit etmek ve bu doğrultuda gerekli düzeltme işlemlerini yapmak bütçenin amaçları arasındadır.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
İdare bütçesini stratejik plan ve performans programına uygun olarak hazırlamak,
Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak,
Harcama birimleri tarafından düzenlenen ödenek gönderme belgelerinde dayanılarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,
Birim performans programını hazırlamak,
İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesini ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek, yorumlamak,
Mevzuatla belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde ayrıntılı harcama ve finansman programını hazırlamak,
Dönem bütçe raporlarını hazırlamak,
Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporunun hazırlanması,
Yatırım uygulama raporu hazırlamak,
Bütçe işlemlerini gerçekleştirmek ve bunların kayıtlarını tutmak,
İdare gelirlerini tahakkuk ettirmek, bütçe gelir ve alacaklarının takip işlemlerini yürütmek,
İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,
Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak,
İdarenin diğer nezdinde takibi gereken mali işve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,
Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.