Görev, Yetki ve Sorumluluklarımız

Personel Daire Başkanlığı

Personel Daire Başkanlığı | Daire Başkanı

Görev Amacı:

Üniversitemizin personel ve özlük hakları konularındaki görevlerinin, ilgili mevzuat hükümlerince belirlenen amaç, ilke ve talimatlar doğrultusunda, sağlıklı, düzenli ve uyumlu bir şekilde yürütülmesi, koordine edilmesi ve denetlenmesini sağlamak

Temel İş ve Sorumluluklar:

• Üniversitenin insan gücü planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmalar yapmak, personel sisteminin geliştirilmesi ile ilgili önerilerde bulunmak,
• Üniversitemizde görev almış ve görev alan personelin atama, özlük, nakil, emeklilik, disiplin ve buna benzer Personel Daire Başkanlığı Şube Müdürlüğünde yürütülen görevlerin denetimini ve koordinasyonunu sağlamak,
• İdari personelin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını düzenlemek ve uygulamak,
• Birim harcama yetkilisi görevlerini yerine getirmek,
• Birim faaliyet raporlarını ve Birimin görev alanına giren konularda bilgilendirme, rapor, istatistiksel veri, bilgi ve belgeleri ilgili makamlara ve bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilere sunmak,
• Hizmet faaliyetlerinin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için insan ve malzeme gibi mevcut kaynakların en uygun, en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak,
• Bağlı birimlerin faaliyetlerini denetlemek, neticelerini Genel Sekreterlik makamına ileterek bilgi akışını sağlamak,
• Kendisine bağlı personel arasından dengeli görev bölümü ve iş dağılımı yaparak hizmetin düzenli ve süratli bir şekilde yürütülmesini sağlamak,
• Personelin devam-devamsızlığını takip etmek ve bu konuda gerekli işlemi yapmak,
• Görevi ile ilgili süreçleri Üniversitemiz Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek,
• Daire Başkanlığına ait faaliyet raporunun her yıl düzenli olarak hazırlanmasını sağlamak.
• Üniversite personelinin özlük haklarının korunması işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• Disiplin işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• Daire Başkanı, yukarıda yazılı olan bütün bu görevleri kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yerine getirirken Genel Sekreter karşı sorumludur.

Yetkileri

• 5018 sayılı Kanuna göre Başkanlığına tahsis edilen bütçeyi harcama yetkisi,
• İmza yetkileri yönergesi ile yetki devri yapılan hususlarda imza yetkisi,
• Daire Başkanlıkları arasında yapılacak yazışmalarda birinci derece imza yetkisi,
• Mal bildirimi Yönetmeliği doğrultusunda mal bildirimini kontrol yetkisi,
• Harcama yetkilisi sıfatıyla gerçekleştirme görevlilerini tespit yetkisi,
• Daire Başkanlığına bağlı personeli denetlemek yetkisi,
• Daire Başkanlığına bağlı personelin görev dağılımını gerçekleştirme yetkisi,
• Daire Başkanlığına bağlı personelin her türlü izin kullanımında imza yetkisi,
• Daire Başkanlığına bağlı personelin işlerini koordine etme yetkisi,
• Daire Başkanlığı çalışanlarının mali, sosyal ve özlük hakları ile ilgili konularda Genel Sekretere öneride bulunma yetkisi.
• Bağlı Müdürlüklerce hazırlanan evraklara İmza Yetkileri Yönergesi kapsamında imza atma yetkisi,
• Kamu E-Uygulama ve E-Bütçe sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• YÖKSİS, CBİKO sistemlerinde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• Üniversitemiz Personel Otomasyon sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme ve kullanıcı tanımlama yetkisi,
• Üniversitemiz EBYS isteminde evrak oluşturma, silme, raporlama, havale etme vb. yetkiler,

Personel Daire Başkanlığı | Akademik Personel Şube Müdürü

Görev Amacı:

Üniversitemiz Akademik personele ilişkin özlük işlemlerinin mevzuata uygun, zamanında, doğru bir şekilde ve herhangi bir kesintiye uğramaksızın yürütülmesini sağlamak.

Temel İş ve Sorumluklar:

• Akademik personelin atama ve göreve başlama işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin her türlü görevlendirme işlemlerinin (2547 S.K. 31-37-38-39-40/a-b-c-d maddelerince) yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin kadro/derece/unvan değişikliği işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak,
• Akademik personelin terfi işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin hizmet değerlendirme işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin hizmet borçlanma işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin izin işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin görev süresi uzatma işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin kadro tahsis/tenkis, kadro kullanım, kadro aktarım işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Rektörlük kadrosuna atanacak öğretim görevlilerinin sınav işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Yabancı uyruklu öğretim elemanı çalıştırılması ile ilgili tüm işlemleri YÖK ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile koordineli yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak

• Rektörlük kadrosunda bulunan akademik personelin SGK işe giriş/işten ayrılış bildirgelerinin düzenlenmesinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin HİTAP sistemine veri girişlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin YÖKSİS sistemine veri girişlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin Personel Otomasyon sistemine veri girişlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin CBİKO sistemine veri girişlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Kamu E-Uygulama ve E-Bütçe sistemine akademik kadro verilenin 3 aylık olarak girilmesinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin pasaport işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin özlük dosyaları ile ilgili gerekli işlemlerin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• ÜAK doçent eser inceleme/sözlü sınav işlemlerini Birimlere/akademik personele bildirilmesinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Bilgi Edinme/Dilekçe ile bilgi-belge talep eden akademik personelin cevaplandırılmasının yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Her türlü Kamu Kurum Kuruluşlardan gelen akademik personel hakkındaki yazışmaların cevaplandırılmasının yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Üniversitemiz Birimlerin den akademik personel ile ilgili gelen görüş/bilgi talebi/rapor vb. taleplerini cevaplandırılmasının yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak,
• Üniversite yönetiminin Daire Başkanının akademik personel ile ilgili bilgi, istatistik, rapor, sunum vb. taleplerinin karşılanmasının yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Yıllık Birim Faaliyet raporlarının akademik personel hakkındaki ilgili kısımlarının hazırlanmasının yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• İç Kontrol Uyum ve Eylem Planı çerçevesinde birimimiz faaliyet alanlarına giren işlemlerin yapılmasının iç kontrol değerlendirme ve hazırlama grubu asil üyesi olarak yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• KVKK kapsamında birimimiz kişisel verileri koruma sistemi yetkilisi olarak işlemlerin yürütülmesini sağlamak
• Personel Daire Başkanlığı YÖKSİS sorumlusu olarak Başkanlık işlemleri hakkında ilgili veri girişlerinin yapılmasını sağlamak,
• Personel Daire Başkanlığı kalite kontrol süreçlerinin birim kalite komisyonu üyesi olarak yürütülmesini sağlamak
• Personel Daire Başkanlığının sekretaryasını yürütmekle yükümlü olduğu akademik kurul ve komisyonların karar, rapor bv. Sekretarya işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik personelin 0 ve 5’li yıllarda ve mal artışı durumlarında mal bildirim beyanlarını alınması ve değerlendirme süreçlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik Teşvik işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik Personel Şube Müdürlüğü görev tanımında ter alan görev ve sorumluluklarla ilgili mevzuat taslağı hazırlama işlemlerinin yürütülmesini sağlamak
• Kendisine bağlı personel arasından dengeli görev bölümü ve iş dağılımı yaparak hizmetin düzenli ve süratli bir şekilde yürütülmesini sağlamak
• Personelin devam-devamsızlığını takip etmek ve bu konuda gerekli işlemi yapmak
• Görevi ile ilgili Süreçleri Üniversitemiz Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilerin, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak yapılmasının yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak

Yetkileri:

• Müdürlükçe hazırlanan evraklara paraf atma yetkisi
• Kamu E-Uygulama ve E-Bütçe sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• SGK sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• HİTAP sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• YÖKSİS, CBİKO sistemlerinde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• Üniversitemiz Personel Otomasyon sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme ve kullanıcı tanımlama yetkisi,
• Üniversitemiz EBYS isteminde evrak oluşturma, silme, raporlama, havale etme vb. yetkiler,
• İlan ve Aday Başvuru sitemine ilan girişi yapma ve aday ve jüri bilgilerini görme yetkisi

Personel Daire Başkanlığı | Akademik Personel Şube Müdürlüğü Şef

Görev Amacı:

Üniversitemiz Akademik personele ilişkin özlük işlemlerinin mevzuata uygun, zamanında, doğru bir şekilde ve herhangi bir kesintiye uğramaksızın yürütülmesini sağlamak.

Temel İş ve Sorumluluklar:

• Akademik personelin atama ve göreve başlama işlemlerini yapmak
• Akademik personelin her türlü görevlendirme işlemlerini (2547 S.K. 31-37-38-39-40/a-b-c-d maddelerince) yapmak,
• Akademik personelin kadro/derece/unvan değişikliği işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin terfi işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin hizmet değerlendirme işlemlerini yapmak (doğum/askerlik/özel hizmet/yurtdışı),
• Akademik personelin hizmet borçlanma işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin izin işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin görev süresi uzatma işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin kadro tahsis/tenkis, kadro kullanım, kadro aktarım işlemlerini yapmak,
• Rektörlük kadrosuna atanacak öğretim görevlilerinin sınav işlemlerini yapmak,
• Yabancı uyruklu öğretim elemanı çalıştırılması ile ilgili tüm işlemleri YÖK ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile koordineli yapmak,
• Rektörlük kadrosunda bulunan akademik personelin SGK işe giriş/işten ayrılış bildirgelerinin düzenlenmesini yapmak,
• Akademik personelin HİTAP sistemine veri girişlerini yapmak,
• Akademik personelin YÖKSİS sistemine veri girişlerini yapmak,
• Akademik personelin Personel Otomasyon sistemine veri girişlerini yapmak,
• Akademik personelin CBİKO sistemine veri girişlerini yapmak,
• Kamu E-Uygulama ve E-Bütçe sistemine akademik kadro verilenin 3 aylık olarak girmek,
• Akademik personelin pasaport işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin özlük dosyaları ile ilgili gerekli işlemleri yapmak,
• ÜAK doçent eser inceleme/sözlü sınav işlemlerini Birimlere/akademik personele bildirmek,
• Bilgi Edinme/Dilekçe ile bilgi-belge talep eden akademik personelin talebini karşılamak,
• Her türlü Kamu Kurum Kuruluşlardan gelen akademik personel hakkındaki yazışmaları yapmak,
• Üniversitemiz Birimlerin den akademik personel ile ilgili gelen görüş/bilgi talebi/rapor vb. taleplerini cevaplandırmak,
• Üniversite yönetiminin Daire Başkanının akademik personel ile ilgili bilgi, istatistik, rapor, sunum vb. taleplerini karşılamak,
• Yıllık Birim Faaliyet raporlarının akademik personel hakkındaki ilgili kısımlarını hazırlamak,
• İç Kontrol Uyum ve Eylem Planı çerçevesinde birimimiz faaliyet alanlarına giren işlemleri yapmak,
• Personel Daire Başkanlığının sekretaryasını yürütmekle yükümlü olduğu akademik kurul ve komisyonların karar, rapor bv. Sekretarya işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin 0 ve 5’li yıllarda ve mal artışı durumlarında mal bildirim beyanlarını alınması ve değerlendirme süreçlerinin yürütülmesini sağlamak,
• Akademik Teşvik işlemlerini yapmak,
• Görevi ile ilgili Süreçleri Üniversitemiz Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek,
• Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilerin, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak yapmak,

Yetkileri

• Müdürlükçe hazırlanan evraklara paraf atma yetkisi
• Kamu E-Uygulama ve E-Bütçe sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• SGK sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• HİTAP sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• YÖKSİS, CBİKO sistemlerinde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• Üniversitemiz Personel Otomasyon sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• Üniversitemiz EBYS isteminde evrak oluşturma, silme, raporlama, havale etme vb. yetkiler,
• İlan ve Aday Başvuru sitemine ilan girişi yapma ve aday ve jüri bilgilerini görme yetkisi

Personel Daire Başkanlığı | Akademik Personel Şube Müdürlüğü Personeli

Görev Amacı:

Üniversitemiz Akademik personele ilişkin özlük işlemlerinin mevzuata uygun, zamanında, doğru bir şekilde ve herhangi bir kesintiye uğramaksızın yürütülmesini sağlamak.

Temel İş ve Sorumluluklar:

• Akademik personelin atama ve göreve başlama işlemlerini yapmak
• Akademik personelin her türlü görevlendirme işlemlerini (2547 S.K. 31-37-38-39-40/a-b-c-d maddelerince) yapmak,
• Akademik personelin kadro/derece/unvan değişikliği işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin terfi işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin hizmet değerlendirme işlemlerini yapmak (doğum/askerlik/özel hizmet/yurtdışı),
• Akademik personelin hizmet borçlanma işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin izin işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin görev süresi uzatma işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin kadro tahsis/tenkis, kadro kullanım, kadro aktarım işlemlerini yapmak,
• Rektörlük kadrosuna atanacak öğretim görevlilerinin sınav işlemlerini yapmak,
• Yabancı uyruklu öğretim elemanı çalıştırılması ile ilgili tüm işlemleri YÖK ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile koordineli yapmak,
• Rektörlük kadrosunda bulunan akademik personelin SGK işe giriş/işten ayrılış bildirgelerinin düzenlenmesini yapmak,
• Akademik personelin HİTAP sistemine veri girişlerini yapmak,
• Akademik personelin YÖKSİS sistemine veri girişlerini yapmak,
• Akademik personelin Personel Otomasyon sistemine veri girişlerini yapmak,
• Akademik personelin CBİKO sistemine veri girişlerini yapmak,
• Kamu E-Uygulama ve E-Bütçe sistemine akademik kadro verilenin 3 aylık olarak girmek,
• Akademik personelin pasaport işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin özlük dosyaları ile ilgili gerekli işlemleri yapmak,
• ÜAK doçent eser inceleme/sözlü sınav işlemlerini Birimlere/akademik personele bildirmek,
• Bilgi Edinme/Dilekçe ile bilgi-belge talep eden akademik personelin talebini karşılamak,
• Her türlü Kamu Kurum Kuruluşlardan gelen akademik personel hakkındaki yazışmaları yapmak,
• Üniversitemiz Birimlerin den akademik personel ile ilgili gelen görüş/bilgi talebi/rapor vb. taleplerini cevaplandırmak,
• Üniversite yönetiminin Daire Başkanının akademik personel ile ilgili bilgi, istatistik, rapor, sunum vb. taleplerini karşılamak,
• Yıllık Birim Faaliyet raporlarının akademik personel hakkındaki ilgili kısımlarını hazırlamak,
• İç Kontrol Uyum ve Eylem Planı çerçevesinde birimimiz faaliyet alanlarına giren işlemleri yapmak,
• Personel Daire Başkanlığının sekretaryasını yürütmekle yükümlü olduğu akademik kurul ve komisyonların karar, rapor bv. Sekretarya işlemlerini yapmak,
• Akademik personelin 0 ve 5’li yıllarda ve mal artışı durumlarında mal bildirim beyanlarını alınması ve değerlendirme süreçlerinin yürütülmesini sağlamak,
• Akademik Teşvik işlemlerini yapmak,
• Personel Daire Başkanlığının taşınır kayıt işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
• Personel Devam Sistemi (MEYER) veri girişlerini yapmak,
• Personel Daire Başkanlığı kalite kontrol süreçlerinin birim kalite komisyonu üyesi olarak yürütülmesini sağlamak,
• Görevi ile ilgili Süreçleri Üniversitemiz Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek,
• Üniversitemizde Personel Kimlik Kartı çıkartılması işlemlerini yürütmek,
• Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilerin, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak yapmak,

Yetkileri

• • Müdürlükçe hazırlanan evraklara paraf atma yetkisi
• Kamu E-Uygulama ve E-Bütçe sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• SGK sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• HİTAP sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• YÖKSİS, CBİKO sistemlerinde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• Üniversitemiz Personel Otomasyon sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• Üniversitemiz EBYS isteminde evrak oluşturma, silme, raporlama, havale etme vb. yetkiler,
• İlan ve Aday Başvuru sitemine ilan girişi yapma ve aday ve jüri bilgilerini görme yetkisi

Personel Daire Başkanlığı | Disiplin Şube Müdürü

Görev Amacı:

Çalıştığı birimin hizmet alanına giren konularda kendisine verilen görevleri kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde yürütmek

Temel İş ve Yetkileri:

• YÖK’ten gelen şikâyetler vb. konular hakkında birimlerden görüş alınarak, sonucunun YÖK’e bildirilmesi,
• Disiplin ve Ceza soruşturması açılması için soruşturmacı görevlendirmesi,
• Soruşturmacının talebi doğrultusunda istenilen ek süre verilmesi,
• Soruşturmacının isteği doğrultusunda ilgili birimden bilgi ve belge istenerek soruşturmacıya gönderilmesi,
• Ceza soruşturmasında, dosyanın son soruşturma kuruluna gönderilerek fezleke hazırlanmasının sağlanması,
• İdari Personel hakkında açılan ceza soruşturmasında, dosyanın son soruşturma kurulu olarak Ankara Valiliği ¬¬İl İdare Kuruluna gönderilmesi,
• Soruşturma sonucunda düzenlenen Fezlekenin şikâyetçi ve şüphelilere itiraz hakkı ve süresi de belirtilerek tebliğ edilmesi,
• Soruşturma sonucu hakkında talepleri doğrultusunda ilgili Kurumlara ve ilgili Başsavcılığa bilgi verilmesi,
• Ceza soruşturmasında dosyanın karar verilmek üzere Danıştay Birinci Daire Başkanlığına gönderilmesi,
• Rektörlük tarafından açılan disiplin soruşturması sonucunda verilen cezanın kişilere itiraz hakkı ve süresi de belirtilerek tebliğ edilmesi,
• Soruşturmacının talebi üzerine Diğer Üniversitelerden bilirkişi raporu talep edilmesi ve gelen raporun soruşturmacıya gönderilmesi,
• Birimler tarafından yürütülen soruşturmada, birimlerin talebi doğrultusunda bilirkişi görevlendirilmesi,
• Diğer üniversitelerden gelen soruşturmalara ilişkin bilirkişi taleplerinin ilgili birime gönderilerek, gelen rapor ve dosyasının ilgili Üniversiteye gönderilmesi,
• Üniversite Personeli tarafından Üniversitemiz aleyhine açılan davalarda Hukuk Müşavirliğinden gelen soruşturmalara ilişkin bilgi ve belge talebi üzerine, ilgili evrakların onaylı suretlerinin mahkemede kullanılmak üzere üst yazıyla gönderilmesi,
• Üniversite personeli hakkında disiplin soruşturması açılması halinde ceza alanların bilgilerinin PBYS ve YÖKSİS’e girilmesi,
• YÖK’ten gelen Milletvekillerince Üniversitemiz hakkında (soruşturmalara ilişkin) verilen soru önergelerinin incelenerek birimlerle yazışmalar yapılması ve tablolar düzenlenerek cevap yazısının oluşturulması,
• YÖK tarafından belirli zamanlarda talep edilen Üniversite personeline ait disiplin cezası alanların belirli yıllara ilişkin doküman/tablo düzenlenmesi ve cevap yazısının oluşturulması,
• Kurumsal İletişim Koordinatörlüğünden gelen şikayet ve soruşturmalara ilişkin Bilgi Edinme başvurularına cevap verilmesi veya Üniversitemizin ilgili birimine iletip, alınan cevabın ilgili birime gönderilmesi,

Sorumlulukları:

• Şubede amirlerce yürütülen işlemlerin düzenli ve kesintisiz yürütülmesi amacıyla alınan disiplin tedbirlerine uymak.
• Verilen görev ve yetkilerin kullanılmasından Daire Başkanı ve Genel Sekreter’e karşı sorumluluklarını yerine getirmek.

Personel Daire Başkanlığı | Disiplin Şube Müdürlüğü Personeli

Görev Amacı:

Çalıştığı birimin hizmet alanına giren konularda kendisine verilen görevleri kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde yürütmek

Temel İş ve Yetkileri:

• Görevi dâhilinde her türlü bilgiyi her an kullanılabilecek durumda eksiksiz ve güncel olarak tutmak.
• Daire Başkanı/Şube Müdürü tarafından kendisine havale edilen yazı, tutanak ve formları almak, varsa gereğini yerine getirmek.
• Disiplin soruşturması açma emri yazılarını yazmak.
• Disiplin soruşturmasını takip etmek.
• Ceza ve savunma talep yazılarını yazmak.
• İdare mahkeme ile ilgili yazışmaları yapmak.
• Disiplin soruşturmasına ilişkin yazıların ilgililerin ölük dosyalarına takmak.
• Amirlerin vereceği benzer nitelikteki görevleri yerine getirmek.
• Disiplin ve Ceza soruşturması açılması için soruşturmacı görevlendirme yazısını yazmak.
• Soruşturmacının talebi doğrultusunda istenilen ek süre talep yazılarını yazmak.
• Ceza soruşturmasında, dosyanın son soruşturma kuruluna gönderilerek fezleke hazırlamak.
• İdari Personel hakkında açılan ceza soruşturmasında, dosyanın son soruşturma kurulu olarak Ankara Valiliği İl İdare Kuruluna göndermek.
• Soruşturma sonucunda düzenlenen Fezlekenin şikâyetçi ve şüphelilere itiraz hakkı ve süresi de belirtilerek tebliğ etmek.
• Soruşturma sonucu hakkında talepleri doğrultusunda ilgili Kurumlara ve ilgili Başsavcılığa bilgi vermek.
• Ceza soruşturmasında dosyanın karar verilmek üzere Danıştay Birinci Daire Başkanlığına göndermek.
• Rektörlük tarafından açılan disiplin soruşturması sonucunda verilen cezanın kişilere itiraz hakkı ve süresi de belirtilerek tebliğ etmek.
• Soruşturmacının talebi üzerine Diğer Üniversitelerden bilirkişi raporu talep edilmesi ve gelen raporun soruşturmacıya göndermek.
• Birimler tarafından yürütülen soruşturmada, birimlerin talebi doğrultusunda bilirkişi görevlendirilme yazısını yazmak.
• Diğer üniversitelerden gelen soruşturmalara ilişkin bilirkişi taleplerinin ilgili birime gönderilerek, gelen rapor ve dosyasının ilgili Üniversiteye yazı ile bilgilendirme yapmak.
• Üniversite personeli hakkında disiplin soruşturması açılması halinde ceza alanların bilgilerinin PBYS ve YÖKSİS’e girmek.

Sorumlulukları:

• Şubede amirlerce yürütülen işlemlerin düzenli ve kesintisiz yürütülmesi amacıyla alınan disiplin tedbirlerine uymak.
• Verilen görev ve yetkilerin kullanılmasından Daire Başkanı ve Genel Sekreter’e karşı sorumluluklarını yerine getirmek.

Personel Daire Başkanlığı | İdari Personel ve Eğitim Şube Müdürü

Görev Amacı:

Üniversitemiz İdari personele ilişkin özlük işlemleri ve hizmet içi eğitim hizmetlerinin mevzuata uygun, zamanında, doğru bir şekilde ve herhangi bir kesintiye uğramaksızın yürütülmesini ve kontrolünü sağlamak.

Temel İş ve Sorumluluklar:

• İdari personel kadro iptal/ihdas işlemlerinin yapılmasını sağlamak ve takip etmek,
• İdari personel kontenjan isteme işlemlerinin yapılmasını sağlamak ve takip etmek,
• İdari personel dolu – boş kadro aktarım işlemlerinin yapılmasını sağlamak ve takip etmek
• İdari personelin atama işlemlerini yürütmek (KPSS ile açıktan atama, kurumlar arası naklen atama, istifa sonrası yeniden açıktan atama, 2828 sayılı kanun kapsamındaki atamalar) yapılmasını sağlamak,
• İdari personelin 2547 sayılı kanun 13-b/4 kapsamındaki görevlendirme işlemlerinin yapılmasını sağlamak
• İdari personelin kurum içi nakil işlemlerinin yapılmasını sağlamak
• İdari personelin 657 sayılı kanun göre göreve başlama ve görevden ayrılış işlemlerinin yapılmasını sağlamak
• Aday memur eğitimleri, sınavları ve asalet tasdik işlemleri süreçlerinin yürütülmesini sağlamak,
• Devlet Memurlarına verilecek izin ve istirahat raporuna ilişkin usul ve esaslar hakkındaki yönetmelik hükümleri çerçevesinde (Ücretsiz izin, yıllık izin, mazeret izni, refakat izni) izinlerin kullandırılması ve takibinin yapılmasını sağlamak,
• İdari personelin istirahat raporlarının personel bilgi sistemi üzerinden takibinin yapılmasını sağlamak,
• İdari personelin intibak işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• İdari personelin terfi işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• İdari personelin askerlik işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• İdari personelin emeklilik işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• İdari personelin istifa işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• İdari personelin Pasaport işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• İdari personelin HİTAP Sistemi üzerindeki tüm işlemlerin yapılmasını sağlamak,
• İşçilerin her 3 ayda bir dolu/boş kadro bilgilerinin İŞKUR sistemine veri girişini sağlamak,
• 4/B sözleşmeli personel, işçi ilan ve atama işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin 0 ve 5’li yıllarda ve mal artışı durumlarında mal bildirim beyanlarını alınması ve değerlendirme işlemlerini yürütülmesini sağlamak,
• SGK sisteminde idari personelin göreve başlama/ayrılış, giriş ve çıkış işlemlerinin yapılmasını sağlamak, Kamu E-Uygulama Sistemi üzerinden idari personel kadro bilgilerini takip etmek,
• Kamu E-Uygulama Sistemi üzerinden her yılsonuna doğru dolu boş boş kadro kontenjanlarının değerlendirilerek talep işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• Talep edilen idari personel kadro bilgilerinin Maliye Bakanlığı E-Bütçe Sistemine girişlerinin yapılmasını saptamak ve takip etmek,
• Göreve başlayan idari personelin PBS’ ye (Personel Bilgi Sistemi NETİKET) giriş işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• Açılan veya kapanan birime istinaden iş yeri bildirgesi işlemleri hakkındaki süreçlerin yürütülmesi, SGK Tescil Sistemi üzerinde giriş işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• Kamu E. Sistemi üzerinde birim açma kapama işlemlerini takip etmek,
• İç kontrol Uyum ve Eylem Planı çerçevesinde birimimiz faaliyet alanlarına giren işlemlerin yapılmasının ve raporlamasını sağlamak,
• İdari personel özlük dosyalarının arşiv kayıtlarının takibini sağlamak,
• İdari personelin hizmet içi eğitim faaliyetlerini yürütülmesini sağlamak ve takip etmek,
• CBİKO sisteminde yer alan eğitim verilerinin takibi ve raporlanması işlemlerini yürütmek,
• Yükseköğretim kurumları görevde yükselme ve unvan değişikliği yönetmeliği hükümlerine göre, unvan değişikliği sınav işlemlerini yürütülmesini sağlamak,
• Personel Daire Başkanlığı arşiv sorumlusu olarak arşiv hakkında iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
• Verilen görevleri şubenin diğer personeli ile işbirliği içerisinde yürütülmesini sağlamak,
• Kuruma yapılan iş ve staj başvurularının değerlendirilmesi ve yanıtlanmasının takibinin yapılmasını sağlamak,
• Üniversitemiz akademi-idari-sözleşmeli-işçi ve diğer görevli personelin kimlik kartı basım ve yetki tanımlama işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
• Kendisine bağlı personel arasından dengeli görev bölümü ve iş dağılımı yaparak hizmetin düzenli ve süratli bir şekilde yürütülmesinii sağlamak,
• Personelin devam-devamsızlığını takip etmek ve ve bu konuda gerekli işlemi yapmak,
• Görevi ile ilgili süreçleri Üniversitemiz Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek,
• Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilerin, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak yapmak,

Yetkileri

• Müdürlükçe hazırlanan evraklara paraf atma ve vekalet durumunda imza yetkisi,
• Gerekli evraklara aslı gibidir yapma yetkisi,
• Kamu E-Uygulama ve E-Bütçe sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi,
• SGK TESCİL sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• HİTAP sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• YÖKSİS, CBİKO sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• Üniversitemiz Personel Otomasyon sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme ve kullanıcı tanımlama yetkisi
• Üniversitemiz EBYS sisteminde evrak oluşturma, silme, raporlama, havale etme vb. yetkiler
• İlan ve Aday Başvuru Sistemine ilan girişi yapma ve aday ve jüri bilgilerini görme yetkisi

Personel Daire Başkanlığı | İdari Personel ve Eğitim Şube Müdürlüğü Şef

Görev Amacı:

Üniversitemiz İdari personele ilişkin özlük işlemleri ve hizmet içi eğitim hizmetlerinin mevzuata uygun, zamanında, doğru bir şekilde ve herhangi bir kesintiye uğramaksızın yürütülmesini sağlamak.

Temel İş ve Sorumluluklar:

• İdari personel kadro iptal/ihdas işlemlerini yürütmek,
• İdari personel kontenjan isteme işlemlerini yürütmek,
• İdari personel dolu – boş kadro aktarım işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin atama işlemlerini yürütmek (KPSS ile açıktan atama, kurumlar arası naklen atama, istifa sonrası yeniden açıktan atama, 2828 sayılı kanun kapsamındaki atamalar)
• İdari personelin 2547 sayılı kanun 13-b/4 kapsamındaki görevlendirme işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin kurum içi nakil işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin kurum içi nakil işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin 657 sayılı kanun göre göreve başlama ve görevden ayrılış işlemlerini yürütmek,
• Aday memur eğitimleri, sınavları ve asalet tasdik işlemleri süreçlerinin yürütülmek,
• Devlet Memurlarına verilecek izin ve istirahat raporuna ilişkin usul ve esaslar hakkındaki yönetmelik hükümleri çerçevesinde (Ücretsiz izin, yıllık izin, mazeret izni, refakat izni) izinlerin kullandırılması ve takibi işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin istirahat raporlarının personel bilgi sistemi üzerinden takibi işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin intibak işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin terfi işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin askerlik işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin emeklilik işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin istifa işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin Pasaport işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin HİTAP Sistemi üzerindeki tüm işlemleri yürütmek,
• İşçilerin her 3 ayda bir dolu/boş kadro bilgilerinin İŞKUR sistemine veri giriş işlemlerini yürütmek,
• 4/B sözleşmeli personel, işçi ilan ve atama işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin 0 ve 5’li yıllarda ve mal artışı durumlarında mal bildirim beyanlarını alınması ve değerlendirme işlemlerini yürütmek,
• SGK sisteminde idari personelin göreve başlama/ayrılış, giriş ve çıkış işlemlerinin yapılmasını sağlamak, Kamu E-Uygulama Sistemi üzerinden idari personel kadro bilgilerinin takip işlemlerini yürütmek,
• Kamu E-Uygulama Sistemi üzerinden her yılsonuna doğru dolu boş boş kadro kontenjanlarının değerlendirilerek talep işlemlerini yürütmek,
• Talep edilen idari personel kadro bilgilerinin Maliye Bakanlığı E-Bütçe Sistemine girişlerinin yapılması işlemlerini yürütmek,
• Göreve başlayan idari personelin PBS’ ye (Personel Bilgi Sistemi NETİKET) giriş işlemlerinin yapılması işlemlerini yürütmek,
• Açılan veya kapanan birime istinaden iş yeri bildirgesi işlemleri hakkındaki süreçlerin yürütülmesi, SGK Tescil Sistemi üzerinde giriş işlemlerinin yapılması işlemlerini yürütmek,
• Kamu E. Sistemi üzerinde birim açma kapama işlemlerini yürütmek,
• İç kontrol Uyum ve Eylem Planı çerçevesinde birimimiz faaliyet alanlarına giren işlemlerin yapılmasının ve raporlamasını yürütmek,
• İdari personel özlük dosyalarının arşiv kayıtlarının takibini yürütmek,
• İdari personelin hizmet içi eğitim faaliyetlerini yürütmek ve takip etmek,
• CBİKO sisteminde yer alan eğitim verilerinin takibi ve raporlanması işlemlerini yürütmek,
• Yükseköğretim kurumları görevde yükselme ve unvan değişikliği yönetmeliği hükümlerine göre, unvan değişikliği sınav işlemlerini yürütmek,
• Verilen görevleri şubenin diğer personeli ile işbirliği içerisinde yürütmek,
• Kuruma yapılan iş ve staj başvurularının değerlendirilmesi ve yanıtlanmasının takibini yapmak,
• Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilerin, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak yapmak,

Yetkileri

• Müdürlükçe hazırlanan evraklara paraf atma yetkisi
• Kamu E-Uygulama ve E-Bütçe sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• SGK TESCİL sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• HİTAP sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• YÖKSİS, CBİKO sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• Üniversitemiz Personel Otomasyon sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• Üniversitemiz EBYS sisteminde evrak oluşturma, silme, raporlama, havale etme vb. yetkiler
• İlan ve Aday Başvuru Sistemine ilan girişi yapma ve aday ve jüri bilgilerini görme yetkisi

Personel Daire Başkanlığı | İdari Personel ve Eğitim Şube Müdürlüğü Personeli

Görev Amacı:

Üniversitemiz İdari personele ilişkin özlük işlemleri ve hizmet içi eğitim hizmetlerinin mevzuata uygun, zamanında, doğru bir şekilde ve herhangi bir kesintiye uğramaksızın yürütülmesini sağlamak.

Temel İş ve Sorumluluklar:

• İdari personel kadro iptal/ihdas işlemlerini yürütmek,
• İdari personel kontenjan isteme işlemlerini yürütmek,
• İdari personel dolu – boş kadro aktarım işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin atama işlemlerini yürütmek (KPSS ile açıktan atama, kurumlar arası naklen atama, istifa sonrası yeniden açıktan atama, 2828 sayılı kanun kapsamındaki atamalar)
• İdari personelin 2547 sayılı kanun 13-b/4 kapsamındaki görevlendirme işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin kurum içi nakil işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin 657 sayılı kanun göre göreve başlama ve görevden ayrılış işlemlerini yürütmek,
• Aday memur eğitimleri, sınavları ve asalet tasdik işlemleri süreçlerinin yürütülmek,
• Devlet Memurlarına verilecek izin ve istirahat raporuna ilişkin usul ve esaslar hakkındaki yönetmelik hükümleri çerçevesinde (Ücretsiz izin, yıllık izin, mazeret izni, refakat izni) izinlerin kullandırılması ve takibi işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin istirahat raporlarının personel bilgi sistemi üzerinden takibi işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin intibak işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin terfi işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin askerlik işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin emeklilik işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin istifa işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin Pasaport işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin HİTAP Sistemi üzerindeki tüm işlemleri yürütmek,
• İşçilerin her 3 ayda bir dolu/boş kadro bilgilerinin İŞKUR sistemine veri giriş işlemlerini yürütmek,
• 4/B sözleşmeli personel, işçi ilan ve atama işlemlerini yürütmek,
• İdari personelin 0 ve 5’li yıllarda ve mal artışı durumlarında mal bildirim beyanlarını alınması ve değerlendirme işlemlerini yürütmek,
• SGK sisteminde idari personelin göreve başlama/ayrılış, giriş ve çıkış işlemlerinin yapılmasını sağlamak, Kamu E-Uygulama Sistemi üzerinden idari personel kadro bilgilerinin takip işlemlerini yürütmek,
• Kamu E-Uygulama Sistemi üzerinden her yılsonuna doğru dolu boş boş kadro kontenjanlarının değerlendirilerek talep işlemlerini yürütmek,
• Talep edilen idari personel kadro bilgilerinin Maliye Bakanlığı E-Bütçe Sistemine girişlerinin yapılması işlemlerini yürütmek,
• Göreve başlayan idari personelin PBS’ ye (Personel Bilgi Sistemi NETİKET) giriş işlemlerinin yapılması işlemlerini yürütmek,
• Açılan veya kapanan birime istinaden iş yeri bildirgesi işlemleri hakkındaki süreçlerin yürütülmesi, SGK Tescil Sistemi üzerinde giriş işlemlerinin yapılması işlemlerini yürütmek,
• Kamu E. Sistemi üzerinde birim açma kapama işlemlerini yürütmek,
• İç kontrol Uyum ve Eylem Planı çerçevesinde birimimiz faaliyet alanlarına giren işlemlerin yapılmasının ve raporlamasını yürütmek,
• İdari personel özlük dosyalarının arşiv kayıtlarının takibini yürütmek,
• İdari personelin hizmet içi eğitim faaliyetlerini yürütmek ve takip etmek,
• CBİKO sisteminde yer alan eğitim verilerinin takibi ve raporlanması işlemlerini yürütmek,
• Yükseköğretim kurumları görevde yükselme ve unvan değişikliği yönetmeliği hükümlerine göre, unvan değişikliği sınav işlemlerini yürütmek,
• Verilen görevleri şubenin diğer personeli ile işbirliği içerisinde yürütmek,
• Kuruma yapılan iş ve staj başvurularının değerlendirilmesi ve yanıtlanmasının takibini yapmak,
• Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilerin, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak yapmak,

Yetkileri

• Müdürlükçe hazırlanan evraklara paraf atma yetkisi
• Kamu E-Uygulama ve E-Bütçe sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• SGK TESCİL sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• HİTAP sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• YÖKSİS, CBİKO sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• Üniversitemiz Personel Otomasyon sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri görme, verileri girme yetkisi
• Üniversitemiz EBYS sisteminde evrak oluşturma, silme, raporlama, havale etme vb. yetkiler
İlan ve Aday Başvuru Sistemine ilan girişi yapma ve aday ve jüri bilgilerini görme yetkisi

Personel Daire Başkanlığı | Özlük ve Tahakkuk Şube Müdürü

Görev Amacı:

Başkanlığımız sorumluluğundaki Birimlerin görevli akademik, idari personel ait maaş ve harcırah işlemlerinin tahakkuk ettirilmesi, ücretlerin tam, zamanında, doğru ve kanunlara uygun olarak terine getirilmesini sağlamak

Temel İş ve Sorumluluklar:

• Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğü tarafından maaşı yapılan birimlerin maaş evraklarının yıl bazında fiziki arşivini tutmak, maaş işlemlerinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Akademik ve İdari Personel Şube Müdürlüğü tarafından maaşı yapılan birimlerde görev yapmakta olan akademik/idari personelin Kamu Personel Harcamaları Yönetim Sistemi üzerinden maaş işlemlerini yürütmek, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğü tarafından maaşı yapılan birimlerde görev yapmakta olan akademik/idari personelin Kamu Personel Harcamaları Yönetim Sistemi üzerinden maaş işlemlerini yürütmek, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak.
• Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğü tarafından maaşı yapılan birimlerin bünyesinde görev yapmakta olan akademik/idari personelin kadro unvan değişikliğinden doğan maaş farklarının tahakkukunun yapılmasını sağlamak.
• Tüm personelin sosyal yardımlarını (aile, çocuk, ölüm vb.) tahakkuk ettirerek ödenmesini sağlamak, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlama
• 5434 ve 5510 sayılı Kanuna tabi personelin aylık emekli kesenekleri ile ücretsiz izinli personellerin GSS primlerinin bilgisayar ortamında hazırlanması ve ilgili ayın 25’ine kadar İnternet üzerinden SGK istemine gönderilmesi işlemlerinin ürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğü tarafından maaşı yapılan birimlerin bünyesinde görev yapmakta olan akademik/idari personelin maaş avans kapama işlemlerini yapmak, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğü tarafından maaşı yapılan birimlerin bünyesinde görev yapmakta olan akademik/idari personelin aile bilgisi, yabancı dil değişikliğinin Kamu Bilgi Sistemine (KBS) işlenmesinin yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğü tarafından maaşı yapılan birimlerin bünyesinde görev yapmakta olan akademik/idari personelin ücretsiz izine ayrılma, askere sevk, istifa, yurtdışı görevlendirmesi gibi nedenlerle önceden tahakkuk eden ve peşin ödenmiş fazla ödemelerden dolayı borçlandırma işlemlerinin yapılması, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğü tarafından maaşı yapılan birimlerin bünyesinde görev yapmakta olan idari personelin her yıl giyim yardımı listelerinin hazırlanarak tahakkukunun yapılmasının yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğü tarafından maaşı yapılan birimlerin bünyesinde görev yapmakta olan akademik/idari personelin icra, nafaka, BES, lojman, kira vb. kesintilerin maaştan kesilmesini sağlamak
• Üniversitemizin birimlerinin maaş promosyonu işlemlerinin ve buna ilişkin banka ile yapılan yazışmaların hazırlanması, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğü tarafından maaşı yapılan birimlerin bünyesinde görev yapmakta olan akademik /idari personelin 6245 sayılı Harcırah Kanunu’na göre yurt içi, yurt dışı geçici ve sürekli görev yolluklarının hazırlanması, tahakkuka bağlanması, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Maaşlardan kesilen sendika aidatlarının listelerinin hazırlanarak ilgili sendikalara ilgili ayın 20’isne kadar iletilmesini sağlamak, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Sendika üye sayısı takibinin yapılması, yetkili sendika belirleme toplantılarını yapılması, yazışmalarının yapılması, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Sendika Üyelik ve Sendika Üyelikten Çekilme Formlarının takibinin yapılması, yazılarının yazılması, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğüne ait faaliyet raporunu hazırlamak ve gönderilmesini sağlamak, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca ödenmekte olan doğum yardımı taleplerinin alınması ve gerekli işlemlerin yapılması, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Görev ve sorumluluğundaki faaliyetler ile ilgili evrak, dosya vb. dokümanları muhafaza etmek, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Üniversite yönetiminin, Daire Başkanının Özlük Hakları Tahakkuk ile ilgili bilgi, istatistik, rapor, sunum vb. taleplerini karşılamak, yürütülmesini organize etmek, takip ve kontrolünü sağlamak
• Kendisine bağlı personel arasından dengeli görev bölümü ve iş dağılımı yaparak hizmetin düzenli ve süratli bir şekilde yürütülmesini sağlamak
• Personelin devam-devamsızlığını takip etmek ve bu konuda gerekli işlemi yapmak.
• Personel Daire Başkanlığı web sayfası tasarımı ve içerik geliştirme süreçlerini yürütmek
• Görev ile ilgili süreçleri Üniversitemiz Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerin uygun olarak yürütmek
• Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilerin, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri iş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygun olarak yapmak

Yetkileri

• Müdürlükçe hazırlanan evraklara paraf atma yetkisi ve vekalet durumunda imza yetkisi
• KBS maaş işlemleri sisteminde Üniversitemize ilişkin verileri girme yetkisi,
• SGK sisteminden kesenek bilgilerinin girilmesi ve onaylanması,
• İnternet Vergi Dairesi sisteminden aylık muhtasar beyanname düzenlenmesi,
• MYS ödeme ve KBS maaş işlemleri sisteminde Üniversitemzie ilişkin verileri girme ve onama yetkisi,
• PBS programından maaş ve sendika ile ilgili verilerin kontrolü

Personel Daire Başkanlığı | Özlük Hakları ve Tahakkuk Şube Müdürlüğü Personeli

Görev Amacı:

Çalıştığı birimin hizmet alanına giren konularda kendisine verilen görevleri kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde yürütmek

Temel İş ve Sorumluluklar:

• Personelin özlük hakları ile tüm ödeme evraklarını hazırlamak,
• Giderlerin kanun, tüzük, yönetmelik ve bütçedeki tertiplere uygun olmasını sağlamak,
• Personelin yurt içi ve yurt dışı geçici görev yollukları ile sürekli görev yollukları için gerekli işlemleri yapmak ve ödeme emri düzenlemek,
• Personelin fazla ve yersiz ödemelere ait kişi borcu iş ve işlemlerini yapmak.
• Personelin sosyal güvenlik giderlerini SGK bilgi sistemine hesaplayıp yüklemek,
• Faaliyet alanı ile ilgili kendisine havale edilen veya istenen iş ve işler ile evrakların/yazıların gereğini eşgüdümlü olarak yapmak, cevap yazılarını hazırlamak(kurum içi-kurum dışı), paraflamak ilgili üst yönetici/yöneticilerin onayına/parafına sunmak,
• Ön mali kontrol işlemi gerektiren evrakları hazırlamak, takibinin yapmak ve ödeme
belgelerini hazırlamak,
• Personelin icra, ikraz gibi kesintilere ilişkin hesaplarını tutmak, bu kesintiler ile ilgili işleri yapmak, sonuçlandırmak ve ilgili birimlere iletmek,
• Personelin icra, ikraz gibi kesintilere ilişkin hesaplarını tutmak, bu kesintiler ile ilgili işleri yapmak, sonuçlandırmak ve ilgili birimlere iletmek,
• Personele ait emekli kesenekleri icmal bordrolarını hazırlamak ve ilgili birimlere iletmek,
• Personelin giysi yardımını işlemlerini takip etmek, hazırlamak gerekli iş ve işlemleri yapmak,
• Personelin kademe ilerlemesi, terfilerine ilişkin işe ve işlemleri takip etmek, KBS ve EBYS yazışma ve giriş işlemlerini yapmak,
• Tüm Ödeme Emri evraklarını tahakkuk işlemi bittikten sonra teslim tutanağı ile Strateji ve Geliştirme Daire Başkanlığına teslim etmek ve dosyalayıp arşivlemek.
• Yatırım ve analitik bütçelerinin hazırlanmasında görevli diğer personel ile eşgüdümlü olarak çalışır.
• Personel giderleri ile ilgili ödenek durumlarını kontrol edip, en yakın yöneticiyi
bilgilendirmek,
• Faaliyet alanı ile ilgili kendisine havale edilen veya istenen iş ve işler ile evrakların/yazıların gereğini eşgüdümlü olarak yapmak, cevap yazılarını hazırlamak(kurum içi-kurum dışı), paraflamak ilgili üst yönetici/yöneticilerin onayına/parafına sunmak,
• Görevi ile ilgili her türlü evrakı standart dosya düzenine göre hazırlamak, dosyalamak ve arşive kaldırmak,
• Görevi ile ilgili mevzuatları takip ederek değişen mevzuatları amirlerine bildirmek,
• Görevi ile ilgili süreçleri Üniversitemiz Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi
çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek,
• Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilerin, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak yapmak,

Yetkileri

• Verilen görev ve yetkilerin kullanılmasından Daire Başkanı ve Genel Sekreter’e karşı sorumluluklarını yerine getirmek.