2025–2026 Akademik Yılı Bahar Yarıyılı için Türk Devletleri Teşkilatı Türk Üniversiteler Birliği (TÜRKÜNİB) üyesi üniversitelerin ilan edilen bölümlerinde bir dönem öğrenim görmek isteyen Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi öğrencileri için Orhun Değişim Programı Ek Kontenjan Başvuruları başlamıştır.
Programa, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyindeki öğrenciler başvuru yapabilecektir. Başvurular, Orhun Değişim Programı Yönergesi hükümleri doğrultusunda değerlendirilecek olup, değişim süreci ilgili yönetmelik ve ek maddeler çerçevesinde yürütülecektir.
Detaylı bilgi, kontenjan listesi ve başvuru koşullarına ilişkin bilgilere Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi Dış İlişkiler Koordinatörlüğü web sayfasından ulaşılabilir.
Başvuru Koşulları:
Öğrenciler İçin:
- Üniversitemiz lisans düzeyinde örgün öğretim programına kayıtlı ve tam zamanlı öğrenci olunması gerekmektedir.
- Başvurular sadece program kontenjanlarında belirtilen bölümlerdeki öğrenciler için geçerlidir.
- Genel akademik not ortalaması en az 50/4.00olmalıdır.
- Hazırlık ve 4. sınıf öğrencileri başvuru yapamazlar.
- Üniversitemizde öğrenim gören uluslararası öğrenciler vatandaşı oldukları ülkelere başvuru yapamazlar.
Başvuruların 22.10.2025- 07.11.2025 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Sonraki başvurular dikkate alınmayacaktır.
Başvuru İçin Tıklayınız...
Başvuru Belgeleri:
Öğrenciler İçin Gerekli Belgeler:
- Öğrenci Başvuru Formu
- Güncel Transkript (Not Dökümü)
- Başvuruda ihtiyaç duyulan belgeler Ankara müzik ve güzel sanatlar üniversitesi Dış İlişkiler sayfası orhun değişim programı
Üniversitemizin Anlaşması Olduğu Üniversiteler:
- Kazakistan Korkut Ata Kızılorda Devlet Üniversitesi
- Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi
Not: Öğrencilerimiz kendi bölümleri ile anlaşmalı olduğumuz üniversitelerde aynı bölüm veya farklı bir isim taşımakla birlikte içeriği aynı olan bölümlerin bulunması halinde başvuru yapabileceklerdir.
Önemli Bilgiler:
- Her akademik dönem için Sınırlı Sayıda öğrenci ve öğretim üyesi kontenjan ayrılmıştır. Kontenjanı aşan başvurularda, sıralamaya giren adaylar kendi imkânlarıyla (uçak bileti vb.) hareketlilikten yararlanabilir.
- Adaylar yalnızca bir üniversite ve bir dönem tercihinde bulunabilir.
- Tüm başvuru belgeleri dijital ortamda doldurulmalı,
- Başvuru formlarına Üniversitemiz Dış İlişkiler web sayfasından erişim sağlanabilir.
- Başvurusu kabul edilen öğrencilerin gidiş-dönüş ulaşım masrafları Üniversitemizce, konaklama ve yemek giderleri ise tercih edilen üniversite tarafından karşılanacaktır (üniversite tarafından aksi belirtilmedikçe).
- Vize ve benzeri kişisel giderler öğrenci sorumluluğundadır.
- Öğretim üyelerinin de ulaşım giderleri Üniversitemizce, konaklama ve yemek giderleri ise karşı tarafça karşılanacaktır.
- Başvurular alındıktan sonra ilgili üniversitenin kabulü sonrasında hareketlilik gerçekleştirilebilecektir. Başvurunun kabul olmaması, vize sorunları veya kontenjan kısıtı nedeni ile öğrenciler hareketlilikten faydalanamayabilirler. Bu nedenle öğrenci mücbir sebepler neticesinde hareketliliğe katılamamayı baştan kabul eder.