Üniversitemizin 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı için yaptığı Özel Yetenek Ek Yerleştirme Sınavı sonuçlarına göre, Lisans programlarımıza kayıt yaptırmaya hak kazanan adaylar kayıt işlemlerini;
Müzik Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi: 20-22 Ağustos 2024
İcra Sanatları Fakültesi: 20-22 Ağustos 2024
Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitim Fakültesi: 20-22 Ağustos 2024
Tarihleri arasında Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi üzerinden çevrimiçi ya da şahsen başvurarak yapabileceklerdir.
ÇEVRİMİÇİ KAYIT BAŞVURUSU
Çevrimiçi Kayıt Başvurusu İçin Tıklayınız...
ÇEVRİMİÇİ (E-KAYIT )KAYIT İŞLEMLERİ
a) Çevrimiçi kayıt gerçekleştiren öğrenciler üniversiteye gelerek herhangi bir kayıt yaptırmayacak ve herhangi bir belge getirmeyeceklerdir.
b) Çevrimiçi kayıtta öğrencinin yerleşme bilgileri ÖSYM verisinden otomatik olarak gelecek olup. Milli Eğitim Bakanlığından lise mezunu olup olmadığına dair bilgi de aynı ekranda yer alacaktır. Askerlik durumu kayıt olmalarına engel olmayacaktır. Ancak Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler çevrimiçi kayıt yapamayacak ve Üniversitemize yönlendirilecektir.
YÜZ YÜZE KAYIT İŞLEMLERİ
a) Kayıt için adayların bizzat ya da noter kanalıyla vekil tayin ettiği kişiler aracılığıyla başvurmaları gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.
b) Çevrimiçi kayıt yaptırmayan ya da yaptıramayan öğrencilerimiz mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı ya da yeni tarihli mezuniyet belgesini yanında getirmek zorundadır. Bunun dışında başka bir belge istenmeyecektir.
c) Milli Savunma Bakanlığı sorgulama sistemince askerlik şubesine yönlendirilenler hariç olmak üzere aday öğrencilerden askerlik belgesi istenmez, adayın beyanına göre işlem yapılır. Ancak, gerçeğe aykırı olarak yapılan beyan ile ilgili Üniversitenin sorumluluğu bulunmaz.
d) Başka bir lisans programında kaydı olan adayların Üniversitemize kayıt yaptırabilmeleri için kayıtlı oldukları programdan (Açıköğretim programlarına kayıtlı olan öğrenciden kayıt sildirme şartı aranmaz, ancak Cumhubaşkanlığı Kararı doğrultusunda ilgili eğitim-öğretim yılı için belirlenen katkı payını ödemek zorundadır.) kaydının silinmesi ve YÖKSİS’te kayıt silme işleminin güncellenmesi gerekmektedir. Sistem üzerinden güncelleme gerçekleştiremeyen adayların ilgili üniversiteden kaydının silindiğine dair belgeyi yanlarında getirmeleri gerekmekte olup, adayların kayıtları bu sayede gerçekleşebilecektir.
e) Bir programa kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların belirlenen tarihlerde Üniversitemize geçici kayıtları yapılacak olup, bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini en geç 30 Aralık 2024 tarihine kadar teslim etmemeleri halinde kayıtları silinecektir.
f) Kesin kayıt işlemleri ilgili Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülecektir.
KAYIT İŞLEMLERİ SONRASINDA:
Öğrenci No Sorgulama İçin Tıklayınız... Öğrenci Bilgi Sistemine Giriş İçin Tıklayınız...
2024-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takvimleri tıklayınız.
Üniversitemiz 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı derslerinin başlama tarihi 23 Eylül 2024’tür.
1. Oryantasyon Eğitimi
Yeni kayıt yaptıran öğrenciler için Oryantasyon programı 30 Eylül-04 Ekim 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.
2. Öğrenci Kimlik Kartları
Öğrenci Kimlik Kartı, Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi öğrencisi olduğunuzu gösteren bir belge niteliğinde olmasının yanı sıra, Üniversite içinde çeşitli hizmetlerden yararlanmanızı sağlamak üzere de kullanılabilir. Ayrıca öğrenci kimlik kartları yemek kartı olarak da kullanılmaktadır. Üniversite’ye yeni kayıt olan öğrencilerin, öğrenci kimlikleri derslerin başladığı ilk hafta kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokullarından alabileceklerdir.
3. Ders Kayıt İşlemleri
Ders kayıtları; öğrenciler tarafından, Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılır.
Kayıt olunacak derslerin seçimi ve kayıtların tamamlanması ve danışman onay işlemlerinden öğrencinin kendisi sorumludur.
Ders kayıt ve danışman onay işlemini yerine getirmeyen öğrenci ders ve sınavlara katılamaz.
4. Danışman Atanması
Üniversitemizde eğitime başlayan öğrencilere rehberlik etmek üzere danışman atanır. Danışman bilgilerine öğrenci bilgi sistemine giriş yaparak ulaşabilirsiniz.
5. Muafiyet Başvurusu (Kredi Transferi)
Daha önce bir başka yükseköğretim programında öğrenim gören öğrenciler, bu yükseköğretim kurumunda alıp başarılı oldukları derslerin kredilerinin transfer edilmesi talebinde bulunabilirler. Bunun için 02 Eylül – 27 Eylül 2024 tarihleri arasında ilgili dekanlığa/müdürlüğe transkript ve ders içerikleriyle birlikte başvurulması gerekmektedir. Kredi transfer işlemi “MGU Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi” hükümleri doğrultusunda yapılacak olup süresi içinde başvuruda bulunmayanların daha sonra yapacakları başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.
6. Akademik Takvim
Üniversitelerin kayıt yenileme, ders ekleme ya da bırakma, akademik konular ile ilgili son başvuru tarihleri, sınav başlangıç-bitiş tarihleri duyurulur. Her eğitim dönemi başında güncellenen ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yayınlanan akademik takvimi takip etmek zorundadır.
Başarılı bir akademik yıl dileriz.