Ses mühendisliği kariyerini aktif olarak sürdürmekte olan Serkan ÇOLAK, aralarında Volkswagen Arena, Zorlu PSM, ATO Congresium, CSO Ada, gibi ülkemizin önemli konser mekanlarında, Pandami Müzik ve Sertab Erener, Murat Boz, Melike Şahin, 5 Quartet, Majnoon, Mavi Siyah, Çağan Şengül, Emre Fel, Resul Dindar, Musa Eroğlu gibi birçok sanatçı ve organizasyonun teknik ekibinde yer aldı.
1990 yılında doğdu. 2007 yılında kabul edildiği Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı, Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı, Bando Şefliği programından 2011 yılında mezun oldu.
2014 yılında girdiği Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ses Teknolojileri Yüksek Lisans Programından 2018 yılında “Konvolüsyon yöntemi ile elde edilen akustik modellemelerin gerçek mekân yansımaları ile karşılaştırılması” başlıklı yüksek lisans tezi ile mezun oldu.
2019 yılında Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi, Müzik ve Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Bilimleri doktora programına başladı. Bu programı, 2024 yılında “Ultrasonik hoparlör sistemlerinde kullanılan modülasyon türlerinin karşılaştırmalı analizi” başlıklı doktora tezi ile tamamladı.
2019-2022 Yılları arasında Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi, Müzik Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi, Müzik Teknolojisi Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak görev aldı. 2022 yılından itibaren aynı bölümde Öğretim Görevlisi unvanı ile çalışmalarını sürdürmektedir.
Ses mühendisliği kariyerini aktif olarak sürdürmekte olup, aralarında Volkswagen Arena, Zorlu PSM, ATO Congresium, CSO Ada, gibi ülkemizin önemli konser mekanlarında, Pandami Müzik ve Sertab Erener, Murat Boz, Melike Şahin, 5 Quartet, Çağan Şengül, Emre Fel, Resul Dindar, Musa Eroğlu gibi birçok sanatçı ve organizasyonun teknik ekibinde yer aldı. 2024 yılında Beşiktaş Tüpraş Stadyumunda gerçekleştirilen Andrea Bocelli, Yalın, Hayko Cepkin, Ajda Pekkan konserlerinin sistem kurulum ve optimizasyon çalışmalarında bulundu. Devlet Çoksesli Korosu, Hacettepe Senfoni Orkestrası gibi önemli kurumların da içinde bulunduğu orkestra ve toplulukların konser kayıtlarının yanı sıra birçok albüm ve projenin stüdyo kayıtlarında kayıt mühendisi olarak çalıştı.
Konser Ses Mühendisliği
Canlı Kayıt Mühendisliği
Miks ve Mastering Mühendisliği
Meyersound System Design and Optimization
Meyersound Low Frequency Control
Dante System Level I-II
TEK 307 Miks I
TEK 308 Miks II
TEK 327 Sahne Seslendirme Tekniklerine Giriş
TEK 302 Sahne Seslendirme Teknikleri
TEK 306 Canlı Kayıt
TEK 312 Analitik Dinleme
TEK 305 Edit
TEK 405 Müzik Endüstrisi
RTV 111 Ses Teknolojisinin Temelleri
RTV 204 Yayıncılıkta Ses Teknolojisi
RTVS 217 Ses Kurgusu
TEO 108 Müzik Yazılımlarına Giriş