1996-1999 yılları arası Eskişehir Güzel Sanatlar Lisesi’nde öğrenim görmüş ve ikincilikle mezun olmuştur.
1999 yılında birincilikle girdiği Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi müzik öğretmenliği lisans programını 2003 yılında Fakülte birincisi olarak bitirmiştir. 2003-2006 yılları arasında Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Öğretmenliği yüksek lisans programında eğitim almış;
“Bursa İli Anaokullarındaki Müzik Eğitimine Yönelik İhtiyaçların Tespiti ve Değerlendirilmesi” konulu yüksek lisans tez çalışmasını tamamlamıştır. 2008-2012 yılları arasında doktorasını yapmak üzere Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik öğretmenliği doktora programına dâhil olmuştur.
Doktora sırasında 2010-2011 yılları arasında Erasmus programıyla Almanya’ya giderek TU Dortmund ’ta Engellilerin Müzik Eğitimi ve Müzik Terapisi konularında eğitim almış ve program dönüşü “Orff Yaklaşımına Göre Hazırlanan Müzik Etkinlikleri İçerisinde İpucunun Giderek Azaltılması Yöntemiyle Yapılan Gömülü Öğretimin Otizmli Çocukların Kavram Gelişimine Etkisi” konulu doktora tezini tamamlamıştır.2012 yılında asıl görev yeri olan Uludağ Üniversite’sine dönerek Araştırma Görevlisi Doktor olarak göreve devam etmiştir.
2012 yılında Uluslararası Orff-Schulwerk Eğitimci Eğitimcisi olarak sertifikalandırılmış ve müzik öğretim yöntemlerine ilişkin yetişkin eğitimleri vermeye başlamıştır.
2013-2014 yılları arasında TÜBİTAK 2219- Doktora Sonrası Araştırma bursuna hak kazanarak A.B.D.’nin Arizona Eyalet Üniversitesi’nde “Otizmli Çocuklarla Kullanılan Müzik Terapi Yaklaşımları” üzerine doktora sonrası araştırmasını yürütmüştür.
2014-2019 yılları arasında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde Yardımcı Doçent olarak görev almış ve bu bölümde “Özel Eğitimde Oyun ve Müzik” başta olmak üzere pek çok alan dersine girmiş ve özel gereksinimli ve dezavantajlı çocuklar/bireyler ile ilgili pek çok proje yürütmüştür. Aynı yıllarda Müzik Eğitimi Anabilim dalında lisans “Özel Eğitim” derslerine ek olarak yüksek lisansta “Müzik Terapiye Giriş” ve “Özel Gereksinimlilerle Müzik Eğitimi ve Müzik Terapi” derslerini ilk kez açtırmış ve vermiştir. Eren, 2019 Haziran ayında Güzel Sanatlar Eğitimi (Müzik Eğitimi) alanında Doçentliğini almıştır. 2015 yılında Gülnihal Gül ile birlikte “Roman Çocuklara Müzik Atölyeleri” konulu bir BAP Projesi yürütmüş ve başarıyla tamamlamıştır.
Eren, 2020 yılı Kasım ayında Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Bölümündeki görevine başlamıştır. 2020 yılında Ruveyda Sultan Ünver ile birlikte “Orff Yaklaşımına Göre Hazırlanan Müzik Etkinliklerinin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Taklit Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi” konulu bir proje yürütmüş ve başarıyla tamamlamıştır. Bunlara ek olarak 2023 Temmuz, 2024 Nisan ve 2024 Temmuz aylarında Erasmus Ders verme Hareketliliği kapsamında 3 kez Almanya Dortmund Teknik Üniversitesi Müzik Bölümünde farklı konu ve içeriklerle eğitimler vermiştir. Akademik çalışmalarına ek olarak 2020 yılında başladığı Yaratıcı Drama Liderlik Eğitimini tamamlayarak 2024 yılı Aralık ayında MEB Yaratıcı Drama Liderlik Sertifikası almaya hak kazanmıştır.
Şubat 2025’te Profesörlük unvanını alan Eren, halen aynı bölümde öğretim üyeliği görevine devam etmektedir. Bugüne kadar lisans, yüksek lisans ve doktora programlarında pek çok ders vermiştir ve vermeye devam etmektedir. Bunların yanı sıra Müzik Eğitimi Bölümü Erasmus Koordinatörlüğü başta olmak üzere farklı koordinatörlük, komisyon ve kurullarda idari görevlerde yer almaktadır.
Lisans
Müzik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
Müzik Öğretim Programları
Drama ve Müzikli Oyunlar
Eğitim Müziği Besteleme
Okul Müziği Dağarı
Okulöncesi Müzik Eğitimi
Orff Çalgıları
Özel Eğitim ve Kaynaştırma
Eğitimde Drama
Müzik Terapiye Giriş
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Öğretmenlik Uygulaması
Yüksek Lisans
Müzik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Özel Eğitimde Müzik Uygulamaları
Seminer
Tez Danışmanlığı
Uzmanlık Alan Dersi
Doktora
Müzik Terapi Yaklaşımları